TV kuchár František Sedlák: Publikum chce jedlo s príbehom

Po účinkovaní v televíznej šou chodí po Slovensku a povyšuje varenie na skutočný zážitok.
V televíznej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja s kamarátom lámal rekordy. Celé Slovensko skúšalo ich recepty, do boja proti nim sa postavili aj šéfkuchárske hviezdy Martin Korbelič a Marek Ort. Cez televízne obrazovky ponúkal divákom zážitok z varenia a presne tento pocit teraz prináša publiku naživo.
Z lásky k vareniu projekt pre všetky zmysly
František Sedlák je súčasťou projektu, ktorý vznikol v hlavách moderátora Milana „Juniora“ Zimnýkovala a šéfkuchára Mareka Orta s názvom Šuhajíci pri panvici. „Asi pred rokom, keď som ukončil pôsobenie v kuchárskej šou, sme sa skamarátili. Zistili sme, že máme rovnaké myšlienky a hlavne chuť venovať sa projektu, ako to ja vravím - ktorý má zmysel. Naším hlavným cieľom je naučiť ľudí variť kvalitne a kreatívne a tým docieliť, aby stravníci tú kvalitu vyžadovali v reštauráciách,“ vysvetľuje mladý kuchár. Pod projektom sa ukrýva viacero platforiem, ktoré prinášajú nový level varenia – Premium StreetFood, zážitková gastronómia, interaktívna škola varenia, kuchárske šou, ale aj privatChef varenie. „Ja sa najviac venujem Premium StreetFood, ktorý je aktuálnym trendom v gastronómii. Na tvorbe a pri skladaní pouličného jedla sa so mnou podieľa aj môj kamarát a kolega Janko Lenhardt,“ prezrádza talentovaný gastronadšenec.
Keď je jedlo pôžitkom a zážitkom súčasne
Podľa 26-ročného kuchára je slovenská gastronómia konečne na dobrej ceste. „Ľudia si začali uvedomovať, že je veľmi dôležité, čo jedia. Kuchári sa sami rozhodli posúvať, vzdelávať ľudí a národ na Slovensku, čo považujem za veľké pozitívum,“ myslí si. Tento boom záujmu verejnosti o gastronómiu vyústil do nových výziev. Je tu zážitková gastronómia, kde nejde len o pôžitok z chutí. „Najdôležitejšie je zaujať všetky zmysly človeka, ktorý si po zážitok prišiel. Hlavným faktorom je vyvolať pôžitok, ktorý v ľuďoch niečo evokuje a zafixuje sa v jeho podvedomí. A vždy, keď si na to spomenie, chce to zažiť zas.“
Príbeh s chutným koncom, ktorý vytvorí publikum
Partia Šuhajíkov tvorí zážitkovú gastronómiu interaktívne. „Ľudia odchádzajú so zážitkom z gastronomického orgazmu. My tento pocit umocňujeme tým, že pracujeme s publikom ktoré si degustačnú večeru navarí samo. Sme iba ich mentori, snažíme sa ich priviesť do chutného konca,“ vysvetľuje koncept ich degustačných večerov. Na svojich akciách spájajú všetko, čo je práve in. „Publikum v tejto dobe chce jedlo s príbehom. Zdravé, farmárske, lokálne, domáce – to sú faktory, ktoré sú momentálne v kurze. Robíme tematické večery, ktoré podporujú najčastejšie lokálnych dodávateľov,“ vysvetlil Sedlák , ktorý v roku 2019 plánuje dostať sa k ľuďom ešte bližšie a zanechávať v nich stále viac zážitkov.
Ferkovi ďakujeme za rozhovor :)
Ak sa vám článok páčil, neváhajte ho zdieľať so svojimi priateľmi.
Považujete aj vy jedlo za zážitok? Podeľte sa s nami s vašim názorom do komentára.
Copyright © 2019 Profi Vision, s. r. o., All rights reserved.
Autor foto: Tomáš Zelinka