5 dôvodov, prečo je čašník v reštaurácii nenahraditeľný
Ako vnímate čašníka? Ako obsluhu hostí v reštaurácii alebo kaviarni? V modernej gastronómii a hotelierstve sa kladú na čašníka, baristu či barmana omnoho vyššie nároky. Zabudnite na mýty o roznášačovi jedál alebo nápojov a pozrite sa, čo sa očakáva od obsluhy každý pracovný deň. Či to bude inšpirácia pre vaše gastrozariadenie alebo pre hodnotenie čašníkov v preplnenej reštaurácii počas obedného zhonu. Tu je 5 dôvodov nepostrádateľnosti čašníkov, barmanov a baristov:
1. Čašník ako poskytovateľ vynikajúcich služieb
Byť skvelým čašníkom nie je ľahké a zvládnu to tí najlepší. Základnou úlohou čašníka je dodanie znamenitých služieb zákazníkom, ktorí navštívia reštauráciu, hotel, či kaviareň.
Patrí sem klasika ako usádzanie hostí, objednávanie jedál, odporúčanie jedál, roznos jedál, informovanie kuchyne o objednávkach a tiež vyhotovenie účtov.
Konkrétny rozsah úloh sa líši podľa prevádzky. Iné povinnosti má čašník v reštaurácii hotela so 4 hviezdičkami, iné v malej rodinnej kaviarni a iné v kasíne.
Kvalitný čašník pozná dokonale svoje povinnosti, pracovnú náplň a základy komunikácie so zákazníkom.
2. Čašník ako reprezentant prevádzky
Záleží na tom, ako pôsobia. Ľudia v prvej línii, ku ktorým čašníci jednoznačne patria, sú nositeľmi firemnej kultúry a zrkadlom fungovania procesov, systému práce i vzťahov na prevádzke.
Správanie čašníkov v čase, keď je reštaurácia takmer plná a hlavne v čase obedového menu, dáva jasný obraz o tom, ako podnik skutočne funguje.
Zákazníci veľmi citlivo vnímajú všetky nuansy, atmosféru či zohranie tímu reštaurácie, kaviarne i hotela.
Ako má zariadenie nastavené štandardy komunikácie so zákazníkom, ako má vyriešené pracovné postupy, aké sú vzťahy hlavného čašníka/ manažéra prevádzky a čašníkov - to všetko klienti odčítajú zo správania sa čašníkov a čašníčok.
Čisté a úhľadné pracovné oblečenie čašníkov a čašníčok je pasiou a tiež veľavravným a podstatným signálom podnikovej kultúry gastrozariadenia.
3. Čašník ako tvorca imidžu prevádzky
Záleží na tom, ako vyzerajú. Pracovné oblečenie čašníka je pre jeho dokonalý výzor alfou a omegou.
Či je to klasika - čierne nohavice alebo čierna sukňa v kombinácii s bielou košeľou a bielou blúzkou, tradičné i netradičné čašnícke a barmanské zástery, polokošele a vesty, alebo firemné uniformy pevne stanovené v interných predpisoch podniku, upravenosť, čistota a dobrý strih je samozrejmosťou.
Popustite uzdu fantázii a zaobstarajte čašníkom kravaty, motýliky, rukavičky či mikiny na chladnejšie dni na vašej zimnej terase.
Určite nezabúdajte na kvalitnú obuv pre čašníkov a čašníčky, ktoré sú dôležité pre ich zdravie, ale aj pre bezpečnosť počas rýchlej obsluhy a roznášania jedál.
Prehľadnosť peňazí a rýchlosť inkasovania pri platení účtov zabezpečia vašim čašníkom elegantné barmanské a čašnícke buksy, peňaženky s opaskom alebo s mincovníkom.
Praktické i nezvyčajné tipy prepracovné odevy a obuv vašich čašníkov a čašníčky nájdete v našom obchode, lebo my sme súčasť kulinárskeho kolobehu.
K celkovému dokonalému vzhľadu čašníka prispieva aj viditeľná, jednoduchá a správne napísaná menovka (častokrát štandardizovaná v interných predpisoch).
4. Čašník ako človek v prvej línii
V kulinárskej džungli vždy s úsmevom. Jednou z úloh čašníkov je spríjemňovať zákazníkom život - teda čas, ktorý strávia v gastroprevádzke.
Je to práve čašník a čašníčka, s kým prvým sa stretne hosť, keď vstúpi do reštaurácie či baru. Zákazník dnešných čias je veľmi všímavý a má veľké očakávania.
Častokrát mu nejde len o samotné jedlo či nápoj, ale o celé kulinárium, atmosféru a o ľudí, s ktorými strávi čas.
Ak je čašník priateľský, ústretový, s úsmevom, upravený ako zo škatuľky, cítiť jeho zápal pre prácu, náruživosť a skutočný záujem o klienta, máte vyhrané.
Hostia sa budú vracať a s radosťou otvárať svoje peňaženky.
5. Čašník ako manažér práce
Dobrý čašník alebo barman musí vedieť zapojiť svoj kulinársky inštinkt:
- pozorne počúva zákazníka a reaguje na všetky jeho otázky zdvorilo a trpezlivo
- aktívne predáva a stále hľadá podnety pre zvýšenie objednávky od zákazníkov
- zvláda stres počas špičky s nadhľadom a vytvára príjemnú atmosféru
- empaticky sleduje klienta a reaguje na všetky signály nespokojnosti
- vie si stanoviť priority v danom čase a pri danom množstve objednávok, pracovných úloh i počte zákazníkov.
Postarajte sa o dokonalý vzhľad vašich čašníkov, baristov a barmanov, naučte ich základné pravidlá komunikácie s klientom, vyškoľte ich podľa vášho prevádzkového poriadku a pridajte aj obchodnícke školenie.
Záujem vedenia podniku o svojich ľudí a vytváranie dobrých pracovných podmienok je ideálnou cestou pre spokojných a lojálnych čašníkov. A tí vytvárajú príjemnú atmosféru prevádzky a prilákajú veľa spokojných hostí.
Copyright © 2022 Profi Vision, s. r. o., All rights reserved
Ak sa vám článok páči, neváhajte ho zdieľať so svojimi priateľmi.